Generalforsamling 2018

Pris: Gratis
Tilmelding: Ingen.

KVIV har afholdt ordinær generalforsamling. Se Referat2018

Dagsorden og regnskab kan læses her:
Dagsorden 2018Regnskab2017-1 og Regnskab2017-2
Ønsker man dagsorden eller regnskab tilsendt, kan man henvende sig til Kirsten Holmsberg pr. mail: kirstenholmsberg@gmail.com eller tlf. 9891 0164 eller mobil: 2267 6853.
Vi håber, at rigtig mange har lyst til at deltage i generalforsamlingen. Traditionen tro udloddes der gode kunstgaver til fremmødte medlemmer.
(For referat og regnskab fra generalforsamlingen 2017, se her.)

Erik Nyholm

Efter generalforsamlingen har vi i anledning af den aktuelle udstilling på Vendsyssel Kunstmuseum, KERAMISKE BILLEDER, inviteret kunsthistoriker Troels Andersen til at fortælle om udstillingen.
I 2017 udkom en bog om Erik Nyholms keramiske værk af Troels Andersen og fotograf Lars Bay. I den anledning udstilles omkring 80 keramiske værker: Fade, relieffer og krukker, både tidlige og sene.
En introduktion til Erik Nyholms usædvanlige livsbane fra ferskvandsfisker til billedkunstner. Hans første keramiske forsøg var inspireret af Asger Jorn og Cobra. Hans fade og krukker er ikke brugsgenstande, men keramiske billeder, skabt i stadig søgen og dialog med naturens egne materialer. I sine sidste år realiserede han en række store skulpturer, der sprængte de traditionelle rammer for keramik. Nyholm inspirerede og arbejdede sammen med så forskellige kunstnere som Jorn, Bjørn Nørgaard og Lars Ravn.
Udstillingen har i efteråret 2017 været vist på Kunstcentret Silkeborg Bad.